2010-11-20

storstad nr 3


Här sitter jag vid datorn i mörkret. Asker sover fortfarande, klockan är ju snart åtta, så ingen klok människa är vaken frivilligt såhär tidigt på en lördagsmorgon. Jag har dock redan ätit frukost och ska strax cykla hemifrån till hallen. Min Sverige turné fortsätter: förrförra veckan var jag i Stockholm, förra veckan i Göteborg och nu idag åker jag till Engelholm. Den här gången handlar det dock om innebandy så allt jag kommer att se från storstaden Engelholm är sporthallen. Och där har jag faktiskt varit ett par gånger tidigare. Med andra ord, sevärdhetsmässigt blir resan inte så himla spännande. Innebandymässigt är det desto mer spännande, vi måste vinna, och jag själv har ett par saker att fundera över. Vem vet om jag får några svar under resan.

Då så lägenheten och Kalmar. Vi ses väl igen om cirka 12 timmar.

1 kommentar:

  1. Ängelholm. Själva staden heter Ängelholm men för att göra sig speciella heter allt annat i den Engelholm. Märkvärdiga typer. En liten håla men några mil söderut ligger ju en riktig pärla, Helsingborg.

    Krossa dem nu, take no prisoners! Lycka till.

    SvaraRadera