2010-11-15

oj glömde att jag var chef. och att jag skulle hålla det där mötet jag kom sent till!

Vilken start på veckan. Gick upp i lugn och ro, lalalalaaa, lite smink, hårfix, mmm gröt och sen dippadappaduu promenerade jag till hallen där jag hade lämnat min cykel igår och sen cyklade jag resten av vägen till skolan. Inte speciellt stressad var jag, fast jag märkte att jag kommer ett par minuter sent. Det spelar nog inte så stor roll tänkte jag. Tills jag kom till skolan och såg att jag var nyhetschef denna vecka vilket innebär att egentligen borde jag varit redan typ en timme i skolan och hela mötet som jag skulle på handlade om att jag skulle dela ut arbetsuppgifter till andra. Jaha. Det gällde bara att improvisera. "Man presterar bäst under press, man presterar bäst under press..." upprepade jag tyst till mig själv och improviserade någonting och om en stund hade alla ett uppdrag att jobba på. Det kunde blivit mycket värre.

Just nu sitter hela vår redaktion och tittar på 70's show. Viktigt för oss framtida journalister. Jag är nöjd att skoldagen snart är över, vi ska bara lyssna genom vår andra sändning och sen kan jag cykla hem och pusta ut. Imorgon ska jag komma ihåg att det är jag som är chefen. Viktigt att ta vara på dagar som auktoritet. Och veta vad man håller på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar