2010-11-08

glad i konkurs

För en helg har jag låtsats att jag inte är en fattigstudent. Jag har druckit vin med mina tjejer, åkt taxi till krogen och hem, varit på krogen som inte har studentpriser, köpt nya byxor, ätit brunch, gått på fördrink och haft sjukt kul. Men jag är helt pank, faktiskt skrattretande pank. Det är ju 17 dagar till att man får nästa CSN. haha! fast det löser sig alltid, livet är ju en enda stor lösning som jag sa någon gång i skolan.

Stockholm var mycket najs, men i går kväll när jag kom hem var jag sjukt omotiverad att gå tillbaka till livet som fattig student. Jag ville inte vakna upp för att gå till skolan, jag ville att vakna upp för att gå till jobbet. Jag ville gå till jobbet, gör det jag är bra på, prestera, tjäna pengar, göra karriär, käka lunch på stan, skicka roliga mejl med arbetskompisar, ta en whisky med min chef på en fredag och göra allt annat roligt alla mina arbetande kompisar gör.

Idag känns det inte lika jobbigt längre. Jag har en tendens att glömma bort nuet och längta till framtiden, så jag gav mig själv en örfil i morse och sa att jag ska skärpa till mig. Det är som det är, njut av det! Och nyss hemkommen från skolan kan jag konstatera att jag inte ens hade tråkigt i skolan idag. Så värre hade det kunnat vara! Blev bara lite trött nu på eftermiddagen när det blev så mörkt så plötsligt. Precis som var enda år så överraskar vintern oss igen. "Vad? blir det mörkt? herregud!! panik! ska det bli snö också? inte i år igen? så har det ju bara varit i tusentals år!!"

Så tack Stockholm för allt roligt i helgen men nu återgår jag till studentlivet. Gossip girl livet får vänta tills jag blivit smartare och rikare alltså pluggat ett tag till. Sen har jag ju hela livet på mig att bränna pengar på mat, vin, kläder och dyra luncher. Och jag kommer att hinna bli bjuden på många whiskeys av mina framtida chefer, även om jag inte ens gillar whiskey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar