2010-11-17

lever farligt - går på nattbio

Klockan är kvart över tio. Sitter och chillar efter att ha duschat och ätit en berg pasta efter en ganska jobbig men rolig träning. Vi vann spelet(roligt) och sen körde vi fys(jobbigt. men också roligt). Tur att jag körde styrka igår med, annars hade man kanske blivit svag av alla benövningar vi körde idag... Nu börjar kroppen slappna av, ögonen börjar fundera på vilka drömmar vi ska se på inatt, och sängen ser mjukt och mysigt ut. Men jag säger naj till allt detta! I stället ska jag byta shorts och linne till riktiga kläder, sminka mig (såhär dags!!) och gå på bio!! Ska se den nya Harry Potter filmen; en riktig Harry Potter fan som jag är så måste jag ju se den på en gång nu när den haft premiär i Kalmar idag. Och ja, förra meningen var lite ironisk (om någon inte fattade det). Jag har ingenting emot Harry Potter, men är ingen stor fan av det heller. För mig är Harry Potter en harmlös grej som inte väcker några större känslor. Jag har inte läst böckerna, försökte en gång många år sen men fastnade inte, men jag har sett de flesta filmerna, tror jag. Dock har jag nog inte sett hela den förra filmen, kanske slutet? Men spelar väl inte så stor roll. Det viktigaste när man gå på bio är ju popcorn och sällskapet, alltså i detta fall popcorn och Janneke. Det är därför jag vill gå. Och dessutom har jag aldrig varit på nattbio. Det är ju lite extra spännande att filmen börjar kl 23.30 då var jag vanligtvis sover! Livin' on the edge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar