2010-09-19

efterspel

Mycket bra valvaka, mycket god mat som jag orkade äta trots att jag hade ätit innan och trevlig sällskap. En bra kväll helt enkelt.

FÖRUTOM.

Att rödgröna förlorade var tråkigt men det kan jag ta. Det är såhär demokratin fungerar. De flesta bestämmer. Men..

Att det är så många som röstar på SD. Helt sjukt. Det är såhär demokratin fungerar, så det finns ju ingenting att göra åt saken nu, men det känns ju läskigt. Varför vill så många ha dom i riksdagen? Varför tror så många på hat, rädsla, segregation och enkla lösningarna?

Vi kommer nog analysera detta närmare i skolan imorgon när vi ska göra vår valmagasin. Därför ska jag alldeles strax faktiskt börja snarka. Måste ju vara pigg och skarp imorgon, fick därför tacka naj till all god röd vin ikväll och ta bilen i stället. Så god natt allihopa.

Och det är inte dags för mardrömmar än. Blev faktiskt glad när jag loggade in på fb. Typ alla uttryckte missnöje med SD. Och faktum kvarstår att ca 94% har faktiskt inte röstat på dem. Bra gjort alla vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar