2010-09-22

en tidig och lång dag

Oj klockan närmar sig 12 vilket innebär att snart har jag varit 5 timmar i skolan. Jodå! Och pigg och glad som en kexchocklad var jag imorse när jag cyklade hemifrån vid halv sju, var förbi macken, köpte tidningarna och anlände skolan fem i sju, alltså var jag på plats fem minuter för tidigt, och det kan ses som ett mirakel med tanke på tiden på dygnet och min vana att hålla tider. En annan konstig grej var att jag för första gången för den här höst/vintersäsongen hade mössa på mig när jag lämnade hemmets värme imorse. Men jag tog faktiskt av den i halvvägs till skolan eftersom det blev så varmt. Men hösten är här, kan jag klyschigt nog konstatera. Det är mysigt, men lite kallt.

Nu ska jag hämta några av mina stjärnreportrar som varit ute på stan och gjort journalistisk historia. Gött att vara allas sugarmamma alltså redaktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar