2010-09-07

frustrerad

Det kan inte vara lätt att kriga mot företagen. Herregud, jag har bara problem med mitt mobiltelefonabonnemang och ändå känns det omöjligt att få någon klarhet i detta. Först ringer de mig och säljer mig ett jättefint abonnemang. Sen får jag ett abonnemang som inte alls motsvarar det som de sålde mig, ett par skyhöga räkningar senare börjar jag reda ut detta och får ett svar att jag inte kan göra någonting. Eller visst, jag kan säga upp mitt abonnemang, säger de, men annars finns det inget att göra. Kommer på efter att varit riktig arg på både telenor och mig själv att jag kan visst göra någonting, jag kan beställa hem det muntliga avtalet som finns inspelad hos telenor. Ringer dit igen, beställer avtalet, får avtalet hemskickad efter några dagar, lyssnar på avtalet och till min stora glädje hör att jag inte har inbillat mig det hela utan det vi kom överens om med killen i andra änden av luren var verkligen helt annat än vad jag har fått. Tänker att det här är ju bäst att reda ut ansikte mot ansikte. (Dessutom har jag vid det här taget tyvärr tappat mitt förtroende på kundtjänst/affärer som görs via telefon.) Besöker affären, men mannen i affären kan tyvärr inte hjälpa mig utan hänvisar till kundtjänsten. Ringer till kundtjänsten, kommer fram, förklarar min sak, får lyssna några minuter på tystnad när de försöker komma åt mitt avtal och får sen beskedet att de inte kan komma åt mitt avtal därifrån utan de måste beställa den. Summarum summarum, de ska ringa mig senare i veckan.

Ääääh. Jag vill ha det här utrett nu. Som sagt, det kan inte vara lätt att kriga mot företagen när det gäller på riktigt. Det här handlar ju ändå bara om ett par räkningar och ett abonnemang. Puuuuh... Snälla snälla, låt mig aldrig hamna i ett stort krig med ett storföretag.

Nu ska jag iväg på gymmet och träna bort frustrationen. Sorry för tråkigt inlägg med mycket klagande. Vi hoppas att det inte upprepas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar