2010-09-28

oj glömde nästan: jag har börjat leva farligt

Har ju nästan missat att berätta att jag har gått tillbaka till stenåldern och lever både utan telefon OCH tv för tillfället! Riktiga shocking news. Nu funderar alla: varför? och hur klarar hon sig? Men för att lugna ner er kan jag berätta att det är bara en av dessa grajer som jag gjort på riktigt slut med och det är.......... TV såklart. Eller på riktigt och på riktigt, vi har i alla fall tagit en paus efter ett väldigt långt förhållande. Skulle nog faktiskt inte klara mig utan min telefon under en längre period. Sorgligt, eller så är det bara livet?

För att göra lång historia kort så bestämde jag och min sambo att dumpa vår TV eftersom
a) det blev lättare att möblera. Alla möbler behöver inte peka åt TVs håll.
b) vi tittar typ aldrig på TV. Vi ser alla filmerna på datorn. Dom få serierna jag följer, ser jag på datorn. Och så tittar vi bara aldrig på TV.
Asker tycker väl inte det är något konstigt att leva utan TV, jag har däremot aldrig gjort det, så lite spännande är det ju! Men tror inte det blir så svårt. Som jag sa (två gånger till och med) så tittar jag nästan aldrig på TV. Hmm.. när jag blev såhär gammal egentligen?

Och förklaringen till mitt liv utan telefon är ju alla dessa abonnemangsbyten som jag ligger mitt i. SNARK på det! Så det är verkligen inte frivilligt, fast kanske själv orsakad..

Men på ett sätt är det faktiskt ändå lite skoj att leva utan dem "livsviktiga och livsavgörande" grajer. Bara för att se att man faktiskt klarar sig utan dem. Men ingen panik, jag ska inte börja leva något "nu-ska-jag-göra-mig-av-med-alla-onödiga-saker"-liv. Min telefon, eller rättare sagt abonnemanget, saknar jag ärligt sagt varje dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar