2010-02-20

festa eller inte?

Jag står inför en svår dilemma.

Ska jag festa eller inte ikväll?

Vi spelar match vid fyra. Vet inte om vi spelar i Färjestaden eller i Borgholm, men man borde vara hemma senast vid sju var än vi spelade.
Så man skulle hinna käka, fixa sig i ordning och även förfesta lite.
Sen vet jag inte hur sugen jag är att gå ut men det vore kanske trevligt att gå ut och ta en drink.
I veckan tänkte jag att naj, jag ska absolut inte festa i helgen, men alla vet ju att när lördagen kommer så börjar det klia i fingrarna och klänningarna i garderoben skriker att de vill ut. Och om (och när) vi vinner så kommer man ju vilja fira segern.

Å andra sidan så vore det kanske skönt att efter matchen bara ligga på soffan, käka chocklad, kolla på OS/One tree hill och bara ta det lugnt. Men å andra sidan kommer jag få göra det nästa helg och helgen efter det då jag jobbar/spelar på söndagen och inte kan gå ut på lördag.

Livets svåra val!!
Visserligen behöver jag inte bestämma mig än. Jag kan ju alltid vara lite spontan. Ibland är man ju så dum att man glömmer bort att man behöver inte veta vad man ska göra. Spontan = roligt.
Vi tar och funderar på detta lite senare.

Uppdatering:
Vi spelar inte klockan fyra, utan klockan fem.
Och vi spelar i Färjestaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar