2010-02-08

helgen som var

Asker är tillbaka. och därmed har jag tillgång till internet igen!! jippii!

Vilken skön helg det har varit.
Jag fick göra allt möjligt roligt: spela innebandy (fast hade varit roligare att vinna), sova ut mig, gå på stan, festa, hänga med vänner och slappa.
Jag började lördagen med en riktig skön, lyxfrukost. Tjejtidningar, fruktsallad, musli, vaniljyoghurt, omelett... och brämhults. Bara sällskap saknades, det var lite tråkigt att sitta och njuta av allt gott ensam.


Efter frukosten åkte jag till Coop och pantade alla Johns burkar. Drygt 380 burkar var det och några flaskor till.


Hih, jag såg så rolig ut med min lilla kundvagn.

Efter att jag hade pantat gick jag en sväng på stan men hittade ingenting. Eller visst, jag köpte en kajalpenna och deodorant men hur roligt är det? Tråkigt att lägga pengar på sådana praktiska saker.. Letade efter snygga ringar, men tyvärr hittade bara fula. Hah.

På kvällen kom Hanna och Bella till mitt och sen tittade vi på melodifestivalen, drack drinkar och vin och cider och åt jordnötsringar. Och snackte massa. Mycket trevligt. Vi tog även över Palaces dansgolv och när vi sedan skildes åt efter klockan två lovade vi varandra att snart göra om detta. Och jag sa "då ska vi bli ännu fullare!". Hahahhah. Kändes väldigt nödvändigt just då.

Igår var jag slapp och lat och åt resten av jordnötsringar och lyxiga frukosten. Vid två lämnade jag dock min soffa och mötte världen och fikade med Emma och Emelie. Mycket bra fik och snack blev det, och när vi äntligen skulle lämna fiket träffte vi några killar från klassen. Anmärkningsvärd var att vissa av killarna hade fortfarande festkläder på sig.. mm... vi försökte såklart ta reda på vilka matcher de hade spelats i helgen men killarna teg. Surpuppor! Senare på kvällen kom Asker och vi åt middag och mysade.

Efter sådan helg är jag nu redo för vardagen. Känner att mina batterier är laddade och att jag kan göra vad som helst. Idag börjar jag dessutom inte förrän klockan två i skolan så jag har tid att fixa och trixa nu på morgonen.. Har redan varit och joggat en runda och nu ska jag gå hänga tvätten. Effektivt!

En ny vecka, nya roliga grejer att göra och dessutom en ny film att spela in. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar