2010-02-21

och kvällen idag

Att hitta någon som man vill vara med är fint.
Att hitta någon som förstår en är det finaste.

Ikväll har jag suttit ensam hemma och tittat på One tree hill och käkat chocklad och våfflor. Samtidigt som jag lovar mig själv att dra ner på sockerintaget och onyttiga saker så är jag jävligt glad över att jag kan göra så här. Jag kan vara själv. Jag kan vara ensam och faktiskt njuta av det. Även om jag är ihop med någon så är jag fortfarande också jag, inte bara andra halvan i vi. Och jag kan fortfarande ta en stund och umgås med mig själv.

Och det finaste är ju att den andra halvan förstår det. Han hittar på något som han kan göra, så att han kan ge mig den här stunden. Han gör också någonting helt själv. Jag älskar våra stunder, och jag tror att han gör det med. Men ingen av oss vill glömma sitt jag även om vi vill vara vi.

Och som ni ser har jag nu sett ett par för många avsnitt av One tree hill. Jag snackar om det vackra i livet och det fina och det finaste och blablabla. Hih. One Tree Hill är verkligen min terapeut och får mig alltid att må bra. Förutom när jag blir besviken på hur Brookes kärleksaffärer utvecklas.. Men nu ska jag inte avslöja något.

Hockey om några timmar. God natt tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar