2010-02-26

månadens inköp

Igår var torsdag den 25. En stor dag. CSN dag.

Man går alltid i flera dagar, till och med veckor, och väntar på sin CSN. Pengarpengarpengar... Man skriver en lista om allt man behöver investera i och samlar räkningarna på hög. När CSN sedan äntligen kommer, så är all pengar i princip redan investerat. Det finns inte så mycket utrymme för några impulsköp. Och därför blir jag alltid förbannat när jag får min CSN. Jag vill ha pengar så att det räcker hela månaden, inte bara första veckan.

Idag efter skolan ska jag luncha med gamla Korv och Mus gänget. Anna sänder ju inte längre med oss, eftersom hon skriver sin D-uppsats, så henne har jag inte träffat på ett tag. Men idag ska vi samlas och käka lunch. Sen blir det kanske ett varv på stan men jag ska verkligen försöka att stå emot att köpa allt på måste-listan nu på en gång. Troligen har jag inte råd att köpa allt och dessutom blir det jävligt tråkigt att ha köpstopp i fyra veckor bara eftersom man handlade allt första dagen man hade pengar.

Hannas månadens måste lista:
-Mascara
-Nagellack
-Hörlurar
-Hudkräm (redan köpt)

Hannas förra månadens måste lista men som är så tråkig att Hanna har skjutit upp det med en månad:
-BH
-SportBH
-Mjukisar

Hannas månadens "måste"lista:
-Snygg, svart kavaj
-Nagellack i olika färger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar