2010-02-21

matchen igår

Gårdagens match var ingen "riktig" match utan en Ö-EM match. Men det var inte mindre prestige för det, tvärtom nästan! Det handlar ju om att vem ska bli bäst på Öland. Och det vill man ju vara!

Vi var riktig bra igår, hela laget jobbade som sjutton och alla hjälpte varandra. Vi mötte ju Färjestadens IBF och de var också duktiga, men vi vann kamperna i båda slotten och därmed vann vi även matchen, med hela 1-6. Kanske inte helt rättvisa siffror med tanke på matchbilden men det är bara målen som räknas. Och när det gäller antal mål så ljuger siffrorna inte.

Själv hade jag typ hundra tusen skott på mål. Och det redan i första perioden. Det är väl positivt att man skapar lägen men shit, ibland ville bollen bara inte in! Ett par gånger fick jag även returen och därmed dubbeltchans att göra mål men naj, målvakten lyckades alltid ställa sig mellan mig och målet. Men i slutet av andra perioden fick jag en sådan fin passning från min lagkompis att inte ens jag kunde missa att göra mål där. Så ett mål blev det. Och det kändes riktigt skönt att göra mål i den hallen. Det var ju Färjehallen som skulle blivit min nya hemmaarena innan jag bytte till Borgholm.

En grej var asfettsteknajs igår. Matchen var bara 2x20 minuter lång MEN det var effektiv speltid. Så fruktansvärd skönt! Varför kan vi inte spela effektiv tid alltid?

Nu ska jag slänga ut TVn. Asker tvingar mig att lyssna på hur svenskarna tar guld och brons och allt möjligt skit. Jävla skit OS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar