2010-02-17

hemma förbi innan skolan börjar igen

Drömliv att komma hem och det dofter hemmagjord klyftpotatis. Middag är färdig och jag behöver bara sätta mig vid bordet. Ibland vet män verkligen hur de ska överraska en efter nästan elva timmars dag i skolan.

Som sagt, ännu en lång dag i skolan. Roligt men lite tungt också. Jag förstår inte hur folk kan arbeta 10-12 timmar per dag vecka ut och vecka in. Jag tycker redan nu att shit jag hinner ju inte leva mitt liv, jag hinner inte träffa mina vänner, jag hinner inte vara tillräckligt mycket med Asker, jag hinner ingenting. Och då ska man leva såhär i 40 år? Nej tack. Inget jobb är värd att offra hela sitt liv för. Visst, man kan ge mycket, man kan satsa och ibland kan man jobba över men 40 år ska man inte behöva jobba 60 timmar i veckan.

Men snart blir det ju lite "lättare". Eller det blir liiiite kortare dagar, lite mindre praktiskt arbete och mycket mer läsande. Både skönt och tråkigt. Ibland är det faktiskt gött att bara sitta, läsa och lära sig, fast det praktiska övningar brukar ändå vara de roligaste. Vi får väl se vad jag säger efter 15 poäng av rätts- och förvaltningsjournalistik.

Som tur är det OS just nu så det är inget problem att slappna av efter en lång dag i skolan. Mmm.. vad mysigt klassisk skidåkning ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar