2010-02-24

krock med ett rådjur

Skivan blev superbra. Såklart. Fast det var lite snabbt fixat. Vissa i bilen förstod inte förtjusningen med alla låtar men om ett par månader har vi allat lärt oss att älska alla låtar på skivan. Antingen så blir man kär direkt eller så får man bli hjärntvättad. Så Maria, snart kommer du ladda till mina låtar precis lika hårt som jag.

Träningen igår var väldig lugn. Vi var bara tio stycken på plats så det blev lite loj träning med många trötta skämt. Vår tränare Lenthy fick ställa sig i mål och gud vad jag skällde ut honom. Haha, härligt att skrika åt målvakten. Men han släppte faktiskt in ett tunnelmål (såsom jag aldrig hade gjort det...) så han förtjänade det. Nästan.

Tränade på straffar också, det var skitkul. Men på vägen hem tog det slut på det roliga när vi körde på ett rådjur. Eller egentligen hoppade rådjuret ifrån vår sida av vägen när vi kom körandes, men samtidigt kom det en annan bil som djuret då krockade med och kastades tillbaka under vår bil. Som tur blev det ingen skada varken på bilen eller personer, men rådjuret dog.. Direkt. Tur i oturen kanske? Hade nog varit värre om den bara hade skadat sig eller någon av oss hade behövts att döda den. Vem hade gjort det i så fall?!? Och med vad? Det är inte så att man har en vapen eller yxa eller något annat viktigt med sig när man åker hem från innebandynträningen.. Och jag tänker inte börja bära med mig något sådant. Så i framtiden hoppas jag på att rådjuren på Öland håller sig bort från vägarna. Tack.

1 kommentar:

  1. hahaha, du får skicka låtarna till mig så får jag helt enkelt lära mig att älska dom.

    Lenthy är inte så bra i mål helt enkelt =(

    + hörde om djuret .. fyfan :( jag krockade med en älg i rälla en gång, heeemskt va de.

    SvaraRadera