2010-02-21

festen igår

Match, tortillas och sjömän och fest. Det blev en bra kväll.

Kvällen började med att jag och Asker cyklade till stan. Min stackars cykel lägger snart sig själv ut på blocket om jag fortsätter att behandla den såhär! Det var knappt någon luft i däcken och tredje växeln hade frusit fast. På det var det ju sjukt mycket snö. Inte lätt och inte bekvämt! Men billigare än taxi och vi klarade oss och hittade fram till Martins soffa.

Vi satt där, Jag, Asker och Martin, tog det lugnt, snackte massa skit och blev onyktra. Sedan kom ett gäng andra kompisar förbi och vi drog till kåren. Väl på kåren mötte jag massa klasskompisar och dansade och stod en halvtimme i kön till baren. Det var faktiskt asroligt, förutom kön till baren. Och nu förväntar ju alla att jag skriver att sen drog jag hem och käkade gröt och somnade med skorna på? NAJ!! utan jag drog i stället till en svart krog! Hur häftigt är inte det! Jag har aldrig tidigare varit på en svart pub och igår var jag pigg och glad och kände att nu var det dags att prova på det. Det var sjukt mycket folk och det såg ut som en vanlig pub, det var till och med en trubadur där som spelade livemusik. Stöddigt, me like. Så det var väldigt likt vanlig krog men allting blir alltid liiiite roligare när det är olagligt.

Hittade hem vid halv fyra efter att jag hade stukit mina fötter tusen och elva gånger och svärt att nästa gång jag ska ha klackar på mig ska jag tejpa båda mina fötter. Trots sen kväll och instabila skor har jag mått prima idag, dock har man naturligtvis inte gjort något vettigt eftersom det ändå är en bakisdag. Typ bara surfat runt på olika bloggar och väntat att någon skulle skriva någonting. Och sett på livematch hur Endre spelade en match. Och vann. Så det har varit en bra dag, och det kommer alltid andra dagar då jag kan vara effektiv och skapa fred på jorden och lösa andra stora problem.

1 kommentar: