2010-05-23

bakis - inte jag

Vaknade imorse kl 9 och kände mig så utvilad. Ingen illamående, ingen ångest, ingen mascara i ögonen, inga örhänge i öronen, inga skor på fötter... bara en fräsch jag i mina pyjamas. Hoppade upp, såg solen och den städade lägenheten och var så nöjd. Gött att man var världens tönt igår och stannade hemma och bakade bröd på en lördagskväll i stället av att skaka rumpan ute på stan.

Till frukost åt jag bröd jag bakade igår och stekte resten av pannkaksdegen jag också hade kvar från igår. Amerikanska pannkakor är ingen dålig start på dagen! Idag gäller det dessutom vara på hugget, kl 13 ska jag till konstmuseum. Över en natt har jag blivit vuxen. Från fredagens full fjortistjej som skrek och skrattade för högt i en kortkort klänning och klackar har jag omvandlats till sofistikerat vuxen kvinna som är intresserad av konst och kultur. Eller inte. Det kan också vara så att jag måste göra ett reportage från konstmuseet till skolan.

Nu tänkte jag lägga mig i solen och läsa en stund. Måste jobba på min räklook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar