2010-05-27

igår kväll

När jag igår åkte från träningen hade Malin messat mig om att det var väldigt trevligt på Krögers uteservering. Som en granskande journalist var jag såklart tvungen att kolla upp om påståendet stämde så jag gjorde världsrekord i att duscha-äta-fixa-sig-i-ordning och var där 30minuter efter jag hade åkt från träningen. GRYMT JAG! När jag ringde till Asker på vägen ner undrade han varför det inte kunde alltid gå lika fort..

Uteservering var najsbajs. Emelie hängde också på och vi satt där, pratade, skrattade och hade kul. När Malin skulle gå vid halv två tänkte vi ta in notan. Efter ett tag kommer servitören och säger att "er nota är redan betalt". För första gången i mitt liv betalade en främling min nota!! Första tanken var: vad? Av vem? och andra tanken: Fan att jag inte hade beställt mer. Haha. Det var en man som hade suttit vid bordet bredvid oss som tyckte att han hade råd att bjuda oss på ett par glas vin och lite tilltugg. Vi kom fram till att det var samma man som i förbi farten hade sagt till Emelie att han omsatte 10 miljoner kronor varje år. En ödmjuk kille helt enkelt.

Jaja, så i princip tjänade vi på att gå på uteserveringen igår. Jag och Emelie var även en sväng på O´learys där vi bland annat dansade med en ko. Grrau. Kvällens sista tryckare fick avsluta vår kväll och sen cyklade jag hem och åt knäckebröd innan jag gick och la mig. BRA KVÄLL.

Nu borde jag skriva en inköpslista och ta mig till Coop och handla. Byhyy, var är min kille och hans bil när jag behöver honom? Som tur behöver jag inte köpa så mycket grejer. Snart åker jag ju till öjn! Men något gott till helgen måste jag ha... Helgen som börjar IMORGON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar