2010-05-18

livets stora uppoffringar

Jag har glömt att berätta de glada nyheterna:
jag har hittat boende på Gotland över sommaren!
Hurraa, hurraa, hurraa, hurraa!

Och det är med sommaren dagens i-landsproblem har att göra:
Vilka byxor/leggins/kjolar/klänningar/tröjor/skor/smycken/andra grejer kommer jag att använda under de kommande tre veckorna?

Jag som har svårt på morgonen att bestämma mig vad jag ska ha på mig den dagen har varit tvungen att bestämma kläder till de sista tre veckorna. Asker är klar med sin första år på universitetet imorgon och på torsdag åker han till Gotland. Det är meningen att mina grejer åker med. Därför måste jag packa ner allt redan nu.
Och såklart var det otroligt svår att packa. Jag är beroende av mina kläder och grejer. Och jag kan inte välja. Hemma stannar massor av träningskläder, många par skor, många klänningar (omöjligt att veta än vilka fester man kommer att gå på under sista veckorna!) och massor av andra kläder (man kan ju inte gå runt och vara ful de sista dagarna. inte bra att lämna ett sådant minnesbild av sig själv i folks huvud när de går till sommarlov). Jag kommer att ha en stor ryggsäck när jag själv senare tar bussen till öjn. O-OU.

Men någonting måste man ju offra, och från allt detta som ger mig så mycket material lycka kunde jag separera mig i tre veckor:

Och såhär ser det ut nu:


Vi få se om tre veckor hur nöjd jag är med mina val.

Nu ska vi till bio.

1 kommentar: