2010-05-04

hjärntvättad, hela jag

Det var inte så att jag tyckte att jeansskjortor var fula när de började dyka upp här och där.
Men först tänkte jag att de såg lite tråkiga ut.. De var sådär bara, och jag tänkte att jag kommer nog inte skaffa en sådan.
Vad hade jag på mig igår då?

En jeansskjorta. Och jag tycker det är assnyggt med en sådan.

Det är läskigt hur lätt påverkad man är. Vem som helst kan nog hjärntvätta mig och få mig gilla vad som helst. I alla fall när det gäller kläder. Jeansskjortan är inte första grejen där jag bytt från nej-laget till absolut!-laget. Djurmönster några år sen var samma sak. Jag tyckte inte det var snyggt någonstans. Men hur ser min favorithalsduk ut då:


Visst, här skulle jag ändå kunna skylla på att det en prickig halsduk, att det inte alls liknar snöleopardmönstret. Men jag ser inte direkt ledsen ut i min zebra-klänning heller:


Fast jag nästan visar rumpan.

Så är det. Vill någon ta över min hjärna så är det bara att göra det. Jag verkar inte vara svår att övertala. Jeansskjortan är numera mitt favoritplagg och ett par veckor sen var jag faktiskt nära att köpa skor i leopardmönster. Till sommaren lär jag även ha handlat tusen transparenta skjortor som jag än så länge inte tycker om. Men när jag och Janneke pratade om kläder ett par veckor sen började jag redan tänka "hmmm dom är nog inte så illa som jag har tänkt mig".
Jag är svagast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar