2010-05-03

från off till on

Jag var sjukt off i skolan idag. Förstår inte varför, jag hade sovmorgon och började inte förrän klockan 10 och det var första dagen på den roliga radiokursen, men ändå var jag off. Det kändes bara konstigt.. Längtan kanske? Skitsamma. Som tur drog jag, Emelie och Janneke till badhuset på eftermiddag efter skolan. Ingenting piggar ju upp en som att dra bikinin mellan skinkorna och åka rutschkana. Och simma lite och bada jacuzzi och bastu. Så det får vi göra om. Måste ju ta revansch på Janneke som åkte rutschkana snabbast.


I helgen hejade Janneke på mig. Idag krossade hon mig. Hon är en riktig vän.

Dessutom älskar jag känslan efter man har badat. Man är så hungrig och man är så trött. Det känns precis likadant som det kändes när man var liten och hade varit och badat med pappa och lillasyster. Oj efter att vi hade simmat åkte vi alltid till McDonalds. Aldrig har den maten smakat så gott som då. Och ibland hade man tur och man kunde till och med få en Sunday eller en McFlurry efter maten. Oh! Himmelrike.
Vatten är verkligen en bra uppfinning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar