2010-05-21

tumtumtum och taptaptap

Vaknade inatt till Tutumtutum, tumtumtum! och samtidigt taptaptaptaptaptaptaptaptaptaptap. Det lät som fan! Först fattade jag ingenting, som man ofta gör när man precis vaknat. Sen förstod jag att det regnade hårt som sjutton och det åskade. Skänkte en tanke till lillasyrran i Finland och tackade för att åskan hade kommit nu efter att hon hade åkt. Skänkte också en tanke till klasskompisen Emma som skulle idag göra ett enkät om "vad händer efter döden" och hade tidigare varit orolig över det fina vädret. Jag tänkte att åskan och regnet vore väl perfekta för lite snack om döden.

Tänkte först strunta i vädret och bara fortsätta sova men sen vaknade den lilla duktiga brandmannen inom mig. Man måste ju dra ut alla sladden när det åskar! Så jag gick runt här i vår lilla etta och sysslade med sladdar klockan fem på natten. När jag sedan gick och la mig började jag fundera. Gäller det fortfarande att man ska dra ut alla sladdar när det åskar? Eller var det bara någonting som gällde när jag var ung?

Det var lite mysigt att lyssna på regnet en stund och se hur det blixtrade då och då, men efter ett tag ville jag bara sova. Som tur hade jag sovmorgon imorse så det spelade ingen roll fast jag var vaken en stund. Och idag när jag vaknade var det så fint väder och oj så varmt! (Jag är ledsen Emma) Perfekt väder för att sitta några timmar vid datorn och jobba med översättningar.... Njaaah, kanske inte. Men nu är jag klar med jobbet, så nu ska jag ut och njuta av det fina vädret. Jippii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar