2010-05-17

en vän i nöden!

Ringer en vän och behöver hjälp så hjälper man ju till. I allvarliga situationer lämnar man allt och bara sticker för att hjälpa till. Skitsamma vad man håller på med. Vissa saker prioriteras alltid högre än allt annat.

Liksom idag. En vän ringer, lite ledsen och upprörd, och förklarar situationen. Jag förstår direkt: nu måste man agera. Packade väskan, sket i att hjälpa Erika som jag skulle, ringde ett par samtal och bad om förstärkningar och drog iväg.

Att pojkvännens bil går sönder just då när man lånar den är ju varje tjejs mardröm. I alla fall min. För mig är det en av dom absolut värsta mardrömsscenarier i livet. Därför förstod jag direkt hur akut läget var när min vän ringde. Jag ringde i min tur mina killar, hämtade upp dem, och sedan bogserade vi bilen till en verkstad. Som sagt, tur att vi hade killarna som förstärkning: varken jag eller min vän har någonsin bogserat en bil, och jag tror inte vi hade gjort succé, speciellt inte i rusningstrafik mitt i stan.

Så det hela gick från en mardrömsscenario till en lycklig slut. Nu är bilen i goda händer och den kommer att bli bra igen. Frågan är bara, hur och när ska min vän berätta om detta till bilens ägare, alltså sin pojkvän. För att såklart vet han ingenting om detta. Än i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar