2010-10-04

bel far niente

Så är den lediga dagen nästan över. Oj vad pessimistisk jag lät... Försökte bara säga att tiden har gått fort, fast jag inte gjort så mycket idag. Mest bara varit hemma och fixat. I och för sig bra det med. Och njutit har jag.

Känns i alla fall bra att ha tvättat, städat och storhandlat redan på en måndag. Mindre att göra resten av veckan! Sedan hade jag säkert kunna vara mycket mer effektiv och gjort mycket mer idag, men jag har lärt mig en ny graj. Det heter Bel far niente. Google översätt säger att det heter trevligt att göra ingenting på svenska. Och naj, jag har inte börjat läsa italienska, däremot håller jag på att läsa boken Eat, pray, love. Så idag har jag ägnat mycket av min tid till bel far niente. Och det har varit mycket trevligt!

Nu ska jag till innebandyträningen. Har fortfarande väldigt mycket träningsvärk sedan helgens pass på gymmet men smärtan är svaghet som lämnar kroppen. Haha kunde jag låta mer butchig/militär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar