2010-10-07

denna konstiga dag

Haha idag hade jag en av dom segaste, onödigaste och på ett komiskt sätt roligaste dagar i skolan. När jag var liten och tänkte på vuxna människor som pluggade på universitet (eller i en vuxenskola, jag visste faktiskt inte vad universitet var för någonting) så tänkte jag inte att det skulle vara såhär. Alla sitter och surfar med sina mobiler, läraren pratar om att med kommandot ctrl+z kan du ångra det du gjort och sedan går hon i sin egen värld och pratar med sig själv om andra kommandon, ingen fokuserar riktigt och alla bara väntar på att tiden ska gå. Visst, det är inte lätt att vara lärare men det är inte heller lätt att lära sig saker genom att titta på en annan person som klickar fram och tillbaka på datorn och var femte minut undrar denna person hur gick det till nu igen.. Men det hade sin charm och på ett sätt var det ju lite underhållande, även om dessa timmar inte kanske var dom bästa timmarna i mitt liv. Jag skrattade i alla fall, och skratt är alltid gott!

Innebandy var däremot riktigt roligt, och inte alls segt, idag. Gjorde till och med mål! Hade bra go i vårt lag, det gick bra för vår femma och hade kul. Skrattade mycket och njöt av att spela. Så jag är nöjd med dagen, tar lätt en seg dag i skolan om jag får en bra dag på planen.

Nu ska jag krypa under täcket, läsa en stund och sedan sova. Ledig imorgon, vilket innebär att jag ska ta tag i min restuppgift från förra kursen. Sen tar jag helg. Ohhh!!! så härligt.
Godnattpusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar