2010-10-28

klassiker i köket

Bröt nästan foten i morse. Tappade gröttallriken när jag skulle diska den och körde den klassiska "jag tar emot den med foten och bromsar smällen" och ångrade det i samma sekund jag gjorde det. Att man har en sådan dum reflex!! Skitont gjorde det, men både Sihlmans och IKEAS kvalité höll och varken foten eller tallriken gick sönder.

Nu sitter jag i bibblan och jobbar med min personporträtt. Känner mig lite som looser när jag sitter här helt själv vid ett stort bord, speciellt när alla andra sitter med massa kompisar. Men det blir i alla fall lite plugg gjort, ävet om inspirationen inte riktigt vill hänga med mig, inte idag heller. Men jag ska tvinga mig själv att skriva färdigt min text idag. Självdisciplin! Tusen gånger i mitt liv har jag klarat av att tvinga mig själv att springa några intervaller till fast jag redan varit helt död. Så en liten text borde bara en tårtbit jämfört med det. Så nu ska jag skriva. Och det kommer att bli så bra, så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar