2010-10-01

fint!

Två flyg och många timmar senare anlände jag i Finland igår natt. Klockan var halv tre när vi kom hem till landet men det hindrade inte oss från att vara vakna ett par timmar till och bada bastu och palju. Inte ens jag kunde motstå, fast jag var så sliten. All trötthet och irritation försvinner när man får bada bastu. Enkelt och fint.

Nu blir det en helg som kommer innehålla ännu mer bastu och palju, massor av mat, ännu mer grillmat, finsk öl och familjeliv a'la Sihlmans. Jag njuter så mycket redan nu eftersom det är sjukt fint här, hösten har kommit längre här än i Kalmar och det är så fina färger! Och så är inte Pukkila vid kusten så det blåser inte här som det gör varje dag i Kalmar. Bara varmt och mysigt!

Så just nu kan jag knappt ha det bättre. Fint höstväder, fin familj, fin kille, fint mat och bara fintfint. Jag tackar och bockar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar