2010-10-18

skriva skriver skrev har skrivit

Jag "pluggar". Jag "skriver mitt personporträtt". I verkligheten läser jag bloggar, surfar på facebook, skickar mejl, drömmer bort mig, läser nyheter, funderar över världen, alltså gör jag precis det jag gör hemma när jag "gör ingenting" fast nu är jag på bibblan. Snark.

Inspirationen och självdisciplinen har inte velat hänga med mig idag, vet inte vad jag har gjort för att göra dom arga.. inte så att jag har varit otrogen och hånglat med depression och lathet, deras värsta fiender. Jag var ju inte ens ute i helgen så när skulle jag hunnit göra det? Jaja ett litet text har jag ändå fått ihop, nu skulle jag behöva korrläsa det vilket inte är min favorit syssla. I vanlig fall brukar jag faktiskt skita i korrläsa, även om jag om någon borde göra sådant. Men den här gången ska jag vara duktig och noggrann. Så nu ska jag skärpa till mig, motstå facebooks frestelser och koncentrera mig på det vackra svenska språket och dess regler. JEY BABY.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar