2010-10-10

gårdagens äventyrer

Igår var värsta naturdagen. Förmiddagen var jag ju själv ute i naturen, fiskade, fotade och cyklade runt, och på eftermiddagen hamnade jag på samma ställen igen, fast nu med killarna. Vi hade hittat en båt som låg i botten och som vi(=killarna) såklart skulle bärga. Det var riktiga MacGyvers i skogen när alla, John, Martin och Asker skulle lösa problemet med båten. Till slut var det ändå Johns tjej Marre som hittade en graj som fungerade som dragg.
Efter några(=väldigt många) misslyckade försök gav John och Marre upp så det blev bara jag och två, unga, friska, starka sjömän kvar. Och gissa vem det var som fick ta av sig byxorna hoppa in i vattnet och sätta draggen på båten? Jag. Typiskt. Men det var ju elva grader i vattnet så det gjorde inget.

Sen när vi hade fått båten en bra bit närmare landet såg vi att den hade spräckt. Så det blev ingen båt. Men en äventyr.

Efter det belönade vi oss själva med Sushi och sedan hade jag en lugn kväll med två av mina favoriter: Asker och Marabou. Uppskattades väldigt mycket.

Och nu räcker det med skogen och båtar, idag blir det ingen naturdag. Idag är det matchdag. Äntligen startar division 3!! Som jag längtat att få spela. Så nu kör vi! Eller snart i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar