2010-10-04

fint fint och ännu mer fint

Sådan här dag hade inte kunnat komma mer lägligt.
Sovmorgon med killen. Ingen bråttom någonstans, för någon av oss.
Efter uppstigningen åkte Asker till kompisen för att plugga, jag tog en morgonpromenad och skön, slapp frukost med en tidning.
Helt ledig från plugget, eller visst, har en restuppgift att göra, men skjuter upp den till slutet av veckan. Så inga tider att passa, förutom träning, men det är sent på kvällen.
Ledigt hela dagen i tvättstugan.
Tid att bara slappa, fixa lite saker, läsa tidningar, bloggar, kolla på bilder.
Och fint höstväder.
Sa jag att jag älskar mitt liv just nu?

Vi hade så finfin helg i Finland. Vet att jag använt ordet fint lite väl flitigt de senaste inläggen men det var så fint. Mys, familjen, små barn, gamlingar, höst, bastu, palju, prat med syrran, kramar.. Och så blev vi gudföräldrar till det lilla miraklet som syntes i inlägget nedan. Mirkalet fick även ett namn, och ett fint sådant blev det: Paavo Onni Juhani. Så nu har jag två gudsöner. Dubbelt så fint!

Nu ska jag fortsätta min fina dag och hämta tvätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar