2010-10-22

ohoj nu händer det grajer

Gårdagens lycka över snö och jul blev på kvällen ännu större lycka över världens bästa pojkvän och härliga vänner. Efter skolan cyklade jag tusen och elva km i timmen till träningen, spelade rock n' roll innebandy i samma kedja med juniorer och hade skitkul, och sen efter träningen såg att jag Asker hade skickat till mig att "skynda dig hem efter träningen puss". Jag tänkte bara awww va gulligt han saknar mig redan, men sen när jag kom hem fick jag vet att det var något ännu bättre: han hade bokat bord till oss på mamas&papas! Oh jag som älskar deras tapas.. Rakaste vägen till mitt hjärta går genom min mage, hehe så romantiskt som det låter.

Spontant blir oftast bäst, och så var det igår med. Efter en jättegod middag gick vi till studenpubben där vi mötte Janneke och några andra grabbar från klassen. Satt, snackte skit, hade trevligt och tog nån öl OCH mycket vatten eftersom jag har ju match idag. Det var Pippo från klassen som firades, och stackars födelsedagsbarnet fick som sista grej, precis innan tolv, sex stycken shottar av olika färg. Går man i vår klass så bangar man inte, och det gjorde Pippo inte heller. Grattis och varsågod, här får du en äcklig bakfylla.

Idag har jag redan varit en heldag i skolan, indesignat sönder mig och spelat in kvällens korv och mus med Janneke. Nu ska jag börja ladda som fan till vår match ikväll. Hela dagen har jag varit så upptagen med min utbildning (konstig dag i en students liv) att jag har inte fattat att det är verkligen fredag och matchdag idag. Så nu gäller det laddaladdaladda. För att om ett par timmar smäller det, i A-hallen här i Kalmar, vi mot Färjestaden. Älskar derby!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar